Vil du med på Moola?

Velkommen til MOOLA - Information & inspiration
til en sund krop, et balanceret sind og en smuk sjæl.

Alternativ behandling - Artikler og events,samt oversigt over alternative behandlere

Vejledning

Moolas vejledning til dig der gerne vil skrive artikler

moola.dk det alternative univers

ARTIKEL VEJLEDNING PÅ MOOLA.DK

Vi har lavet en vejledning til hvordan du skriver en god artikel, så du fanger læseren og får vækket de rigtige følelser hos den der læser din artikel.

ARTIKLER PÅ MOOLA

Artikler der ligger på moola.dk er unikke artikler, dvs du må ikke ligge artiklerne op på din egen hjemmeside. Se mere om hvorfor under vores afsnit om SEO (søgemaskineoptimering) her

ANTAL ORD

En artikel bør indeholde minimum 500 og maksimum 2000 ord. Er du i tvivl om antal ord i artiklen, kan du få talt dine ord ved at indsætte din tekst på www.ordtæller.dk

EMNE

Når du skriver din artikel så hold dig til et emne. Har du flere emner som du gerne vil skrive om, så del emnerne op og skriv flere artikler. Ellers bliver det meget forvirrende at læse, og man taber koncentrationen under vejs.

BUDSKABET

Inden du skriver din artikel, så gør dig klart hvad dit budskab skal være. Lav fra start en overskrift med dit budskab, og hold dig til at skrive om det der er relevant for din overskrift.

Budskabet skal helst være den ”nyhed” der fanger læserens opmærksomhed.

AFSNIT

Inddel din artikel i mindre afsnit, og sæt overskrifter på dine afsnit, så læseren kan ”scanne” hvad din artikel kommer omkring.

FREMHÆVNINGER

Hvis du ønsker at fremhæve viglige elementer i din artikel, så brug kursiv eller fed skrift. ”DU SKAL IKKE BRUGE CAPS LOCK, SÅ RÅBER DU AF LÆSEREN” – og det ønsker du ikke.

SPROG OG SKRIVESTIL

Artikler til MOOLA.DK læses på nettet, og i vores online månedsmagasin. Skrivestil er derfor lidt anderledes i forhold til hvordan man skriver til et trykt medie.

  • Skriv så vidt muligt i talesprog og undgå at bruge fagsprog.
  • Skriv dine artikler med udgangspunkt i alle skal kunne læse og forstå dem, også uden have nogen viden om emnet.
  • Såfremt tekniske termer og fagsprog ikke kan undgås, skal disse forklares så kort og præcist som muligt.
  • Når du skriver til nettet er det langt det bedste at skrive i 2. person. Det er altså bedst hvis du skriver “du” i stedet for man eller han / hun. Dette er med til igen at understrege det personlige og understøtter det overordnede koncept med at du skal tage udgangspunkt i dine læsere.

HAR DU NOGET PÅ HJERTET ELLER VIL DU SÆLGE

Inden du skriver artiklen skal du gøre dig det klart om du har noget på hjertet og vil ud med et budskab, eller om du vil bruge artiklen til at sælge dine ydelser.

Hvis du har noget på hjertet, så skriv fra hjertet og det du brænder for andre skal vide.

Hvis du gerne vil sælge dine ydelser, skal du bygge din artikel op over det ”problem” som du kan løse for kunden. Ex. ”Slip af med rygsmerter med zoneterapi”.

Brug artiklen til at forklare hvorfor og hvordan du kan hjælpe læseren med at løse deres problem. Løs deres problemer eller tilbyd dem det de efterspørger.

OM AFSENDEREN / ”SALGSTALEN”

Du skal ikke skrive en salgstale omkring dig og dine ydelser. Over alle artikler er der et link til din profil, hvor læseren kan finde alle relevante oplysninger om dig.

Har du en sølv eller guld profil, får du billede og omtale af dig i artiklen.

Har du en guld profil kan du få link til din egen hjemmeside.

Artiklen er møntet på at gøre læseren interesseret i dig, ud fra din viden, indsigt, vinkel mv. på et emne eller en problemstilling som du har løsningen på. En artikel er ikke en salgstale for dig og din virksomhed. Det er kedeligt at læse, og det får ikke læseren til at købe dine ydelser.

Såfremt vi udtager din artikel til vores nyhedsmagasin, laver vi i samarbejde med dig, en ”info boks” til artiklen, med dine oplysninger og en lille ”salgstale” – dette skal ikke være indhold i selve artiklen.

HVEM KAN SKRIVE ARTIKLER TIL MOOLA MAGASINET?

Det er MOOLAs medlemmer der skriver artikler til MOOLA magasinet. MOOLA har lavet en oversigt over temaer for resten af året, og som medlem kan du byde ind på hvilke temaer og fokus, du har lyst til at skrive om.

HVAD FÅR DU MED I DIN ARTIKEL?

Bronze profil: Artikler i MOOLA magasinet og/eller på moola.dk link i artiklen til din profil.

Sølv profil: Artikler MOOLA magasinet og/eller på moola.dk link i artiklen til din profil

+ billede af dig med omtale af dig/dit firma.

+ mulighed for video og lydfiler

Guld profil: Artikler MOOLA magasinet og/eller på moola.dk link i artiklen til din profil

+ billede af dig med omtale af dig/dit firma

+ mulighed for video og lydfiler

+ mulighed for link til egen hjemmeside - både i teksten og på profil omtalen hvis det ønskes.

Du kan se mere om MOOLA medlemskaber her

NÅR DU SENDER ARTIKLER TIL MOOLA

Først skal du melde ind på hvilket tema/fokus du gerne vil skrive om. Når vi har godkendt kan du gå i gang med at skrive.

Send os altid artiklen rettet og læst grundigt igennem, så det er et stykke arbejde du er stolt af at sende ud.

Send artiklen i et format der er nemt at arbejde med. Fx word eller open office.

Send evt. billeder ved siden af. altså vedhæftet mailen og ikke inde i dokumentet.

MOOLA har frie hænder til at redigere og finde nye billeder, hvis det skønnes at optimere artiklen.

 

Køb dit medlemskab her
 
Oversigt over temaer og fokus for MOOLA magasinet 2017

BLIV SYNLIG PÅ MOOLA

Få en MOOLA profil så du kan få artikler, events og dine oplysninger vist på MOOLA

Køb dit medlemskab her

TILMELD DIG NYHEDSBREVET

MOOLA sender inspiration og information om spændende temaer til en sund krop, et balanceret sind og en smuk sjæl.

Kontakt os her

Moola
Værkstedsgården 8, Albertslund
Tlf. 61 33 03 25
Email: info(at)moola.dk
CVR-nr.: 35907300
Google+

Nyhedsbrev

Gode tilbud og arrangementer

Følg MOOLA på Facebook
Følg MOOLA på Google+